• Raport tygodniowy - 16 sierpnia 2016

    Nowe dźwięki, naprawa oświetlenia, zmiany w ekonomii lootu

    Czytaj Dalej »
  • Raport tygodniowy - 2 sierpnia 2016

    Kolejki do serwerów, nowe dźwięki oraz aktualizacje do dynamicznego lootu

    Czytaj Dalej »
  • Plaże Czarnorusi, sobota 16:00

    Zapraszamy!

    Czytaj Dalej »

SERWER #1 - ZAMKNIĘTY

Survivor Adios
Aktualności
10.05.2014
- Widget

Co z tym DayZ? cz. 2

Poprzedni artykuł "Co z tym DayZ?" był właściwie linkiem do wypowiedzi na naszym forum, gdzie użytkownik Myzreal podsumował wiele nurtujących problemów. Tym razem odpowiedzi na pytania i zarzuty, które ciągle się pojawiają, udzielił sam Rocket. Odpowiedzi te znajdziecie w wątku na Reddicie o tytule "Zabrali moją miłość do DayZ".

W tej części znajdziecie odpowiedzi na zarzuty. W następnej części (prawdopodobnie jutro) znajdziecie ciekawostki dotyczące szczegółów związanych z tworzeniem gry na poziomie dewelopingu.

 

OBIETNICA POZBYCIA SIĘ W 100% CZITERÓW

Gracz: Ale...ale...ona ma bogatą architekturę klient/serwer która jest w 100% odporna na czity i haki! Dean obiecał nam wszystkim, że wszyscy cziterzy zginą wraz z wydaniem standalone, przecież by nie kłamał!

Rocket: Pokaż mi gdzie powiedziałem takie rzeczy. Daj mi jakikolwiek dowód na to że powiedziałem, że będzie odporne na 100% przed czitami i hakami, a prześlę Ci 1000 dolarów.

To co ciągle powtarzałem to to, że zmieniamy architekturę w taki sposób, żeby pozamykać luki. Arma nie miała takich możliwości. W uproszczeniu, posiadanie architektury niekoniecznie zamyka wszystkie dziury, o czym można było się przekonać po wydaniu gry. Musimy przebrnąć przez to i poszukać rzeczy o których zapomnieliśmy. I to właśnie robimy.

 

DODAWANIE MASY NIEPOTRZEBNYCH RZECZY ZAMIAST NAPRAWIĆ ZOMBIAKI

Gracz: Twój team dodaje masę niepotrzebnych rzeczy jak czapki, części ubrań, a od pół roku prawie nie widzimy postępu w przypadku poważnych problemów

Rocket: Odpowiadałem na to pytanie wiele razy i szczerze chciałbym uzyskać odpowiedź na moje, a nigdy jej nie usłyszałem: Co proponujesz zrobić z działem grafików który został zatrudniony, podczas gdy programiści i pozostali specjaliści pracują nad poważnymi problemami? Powinniśmy ich zwolnić? Wysłać na wakacje?

 

CZITERZY I HAKERZY SIĘ PANOSZĄ

Gracz: Cziterstwo, hakerstwo, skrypty są rozpowszechnione jak wcześniej, o ile nie gorzej

Rocket: Jest to niesamowite stwierdzenie. Nie zauważyłem ostatnio skryptów, które potrafią zrobić cokolwiek wartościowego. W rzeczy samej, główny nacisk hakerstwa został postawiony na manipulowanie w pamięci niż skryptowanie. W chwili obecnej nie zauważyłem, żeby ktokolwiek robił haki oparte o skrypty. Jeżeli sprawdzisz popularne strony z czitami, co ja robię, jest to tam zaznaczone. Jeżeli posiadasz jakąś wiedzę na temat problemów ze skryptami takimi jak:

  • krowy na spadochronach
  • spawnowanie przedmiotów
  • teleportowanie graczy
  • serwer zabijający wszystkich graczy
  • "totalny bałagan"
  • i inne

Proszę prześlij mi dowody prywatną wiadomością.

Po prostu nie widzę żadnych dowodów na to, że skrypty są jakimkolwiek problemem. Jednakże, haking to jest coś czym się interesujemy. Jesteśmy również dumni z tego, że zepchnęliśmy ten temat na problemy typu ESP, aimboty, wallhaki itd. Są jeszcze zakresy prac, które wymagają prac, takie jak zarządzanie magazynkami broni. Prace nad tym trwają.

(Nasz komentarz: ESP, aimboty i wallhacki to problemy każdej gry i zarzucanie twórcom DayZ ich istnienia nie jest argumentem. Swoją drogą, za zabezpieczenie gry pod tym kątem będzie odpowiedzialny VAC, który odnosi sukcesy w innych grach ze stajni VALVE)

 

 INNE POWAŻNE PROBLEMY W GRZE, NP. DESYNCHRONIZACJE

Gracz: W tym samym czasie są inne poważne problemy niszczące tą grę, takie jak desynchronizacje (gwarantowane pakiety najwyraźniej nie działają)

Rocket: System gwarantowanych pakietów umożliwił:

  • zwiększenie ilości spawnowanych przedmiotów z 10 tysięcy do 35 tysięcy
  • zwiększenie dwukrotne FPSów serwera
  • dał po raz pierwszy możliwość uruchomienia serwerów dla 100 osób. Wcześniej nie było to fizycznie możliwe.
  • dał możliwość uruchomienia prawdziwej fizyki, z obliczeniami odbywającymi się po stronie serwera, przesyłanymi do klienta w czasie rzeczywistym
  • i wiele wiele innych

ODNAJDYWANIE DROGI PRZEZ ZOMBIE

Rocket: Pracuje nad tym studio w Bratysławie. Poprzednio, spędziliśmy kilka miesięcy nad tym aby wprowadzić system który obecnie działa. Jak go ukończyliśmy, zdecydowaliśmy, że prościej będzie zacząć od nowa i napisać nowy system - a następnie sprawić aby obecny silnik działał lepiej. Jest to poważne przedsięwzięcie, o czym mówiłem w poprzednich dwóch devblogach. Jesteśmy bliscy testów pierwszych fragmentów tego systemu na serwerach testowych.

 

POSTĘP W WALCE Z CZITERAMI

Gracz: Obiecałeś nam postęp w temacie walki z cziterami, a jak do tej pory nic nie zostało zrobione

Rocket: Przepraszam, ale będę stanowczo zaprzeczał, że NIC nie zostało zrobione w temacie czitów. Według mnie sporo zostało zrobione, ale dużo jest jeszcze do zrobienia.

 

ZMIANA SYSTEMU PRACY LUDZI W PROJEKCIE

Gracz: Jest oczywiście wystarczająca ilość osób tworzących coś w grze, dlaczego nie zostają oni przeniesieni do innych projektów

Rocket: Bo tak wygląda deweloperka, prace nad tymi przedmiotami musiałyby być nagle jak najszybciej skończone. Jak mamy wytworzyć cały ten content nagle pod koniec projektu? Wielu z tych pracowników zostało zatrudnionych tylko do pracy nad DayZ, nie mają więc żadnych podstaw aby pracować przy innych projektach. W niektórych krajach wiązałoby się to ze zwolnieniem. Wyobraź sobie że stajesz się pilotem linii lotniczej i powiedziano Ci, że będziesz latał Boeingiem 747-400 tylko po to żebyś później latał na Cessnie 172.

A na koniec, zastanów się nad poniższymi punktami:

  • czy naprawdę boli Cię że dostajesz nowy content (za darmo) w oczekiwaniu na ważne poprawki?
  • czy przeszkadza to rozwojowi gry oraz poprawianiu błędów, że grificy tworzą nowy content?

 

WIĄŻĄCE ZOBOWIĄZANIA

Gracz: omijasz problemy poprzez upewniając się, że każde postanowienie jest wiążące prawnie i nie zobowiązujące Cię do niczego

Rocket: Wiele rzeczy mi zarzucano, ale to pierwszy raz jak ktoś mówi mi, że mówię niezobowiązujące rzeczy. I to tylko na tym subreddicie! Czy to oznacza że się rozwijam?

 

Pamiętaj, że ta informacja jako pierwsza pojawiła się na czerno.pl jeśli zauważyłeś/aś, że ktoś ją skopiował na swój portal, prosimy poinformuj jego użytkowników o tym fakcie (i oczywiście nas).

Kliknij tutaj aby skomentować na forum