• Raport tygodniowy - 16 sierpnia 2016

    Nowe dźwięki, naprawa oświetlenia, zmiany w ekonomii lootu

    Czytaj Dalej »
  • Raport tygodniowy - 2 sierpnia 2016

    Kolejki do serwerów, nowe dźwięki oraz aktualizacje do dynamicznego lootu

    Czytaj Dalej »
  • Plaże Czarnorusi, sobota 16:00

    Zapraszamy!

    Czytaj Dalej »

SERWER #1 - ZAMKNIĘTY

Survivor Adios
Aktualności
29.03.2014
- tant0s

EGX REZZED 2014 cz.2

Kontynuacja artykułu EGX REZZED 2014 cz.1

Prototyp systemu spawnowania lootu

Jednym z głównych priorytetów deweloperów DayZ jest opracowanie systemu, który będzie spawnował loot. Rocket przyznaje, że wchodząc na serwer wyczyszczony z lootu, doznajemy dosyć przykrego doświadczenia i musi zostać to znormalizowane. Rozwiązaniem tego ma być podzielenie świata na części, w których będzie spawnował się loot. Jeśli przez określony czas nikt (z graczy) nie pojawi się w danej części, strefa ta się zresetuje, co za tymi idzie - zespawnuje się loot. Wspomniono również o koncepcji drzwi, które mają być losowo otwierane/zamykane na starcie serwera, co uniemożliwi rozpoznanie "wyczyszczonych" obiektów.

Akceleracja czasowa

Znany już nam system akceleracji czasowej został jakiś czas temu wprowadzony na serwery, jednak ostatecznie został on usunięty, gdyż okazał się on źródłem lagów i desynchronizacji, których doświadczaliśmy w aktualizacji 0.42. System zostanie wkrótce ponownie wprowadzony. Administratorzy serwerów będą mogli przyspieszyć czas na serwerze nawet o 64 razy, co da nam dobę, która będzie trwała niecałe 25 minut. Z czasem system może będzie działał globalnie (na każdym serwerze ta sama prędkość/czas), jednak póki co jest to niemożliwe i każdy administrator serwera będzie mógł dostosować prędkość dla własnych oczekiwań.

Rzucanie przedmiotami

Kolejną rzeczą, nad którą pracują deweloperzy jest fizyka przedmiotów, którymi będziemy mogli rzucać. Rocket omawia to na przykładzie przedmiotu rzucanego w jakiś obiekt - przedmiot drewniany będzie inaczej się odbijał niż np. plastikowy. Całość będzie się odbywać po stronie serwera.  Rocket przyznaje, że będzie to ruletka (nie wiadomo czy serwery dadzą sobie z tym radę), jednak jest to bardzo istotna rzecz, która uniemożliwi zhackowanie tej fizyki. Wprowadzenia tego systemu możemy spodziewać się wkrótce na serwerach experimental.

 

Sterowanie postacią 

Dowiadujemy się, iż problemy z opcją mouse acceleration (przyspieszenie myszy) związane są z wprowadzeniem modelu władania bronią (model dexterity). Rocket wyjaśnia, iż ten system będzie odpowiedzialny za prędkość obracania się naszej postaci. Prędkość obrotu będzie zależna od ilości doczepionych modyfikacji do broni, tak więc im bardziej ją zmodyfikujemy, tym nasz obrót będzie wolniejszy. Aktualnie trwają prace nad stworzeniem nowego systemu sterowania postacią, w którym system władania bronią jak i freelook będą działały przyjaźniej dla użytkownika. Wykonywanie skoków będzie oparte o fizykę, która wykorzystywana jest w pociskach.

Kontynuacja: EGX REZZED 2014 cz.3

Kliknij tutaj aby skomentować na forum