• Raport tygodniowy - 16 sierpnia 2016

    Nowe dźwięki, naprawa oświetlenia, zmiany w ekonomii lootu

    Czytaj Dalej »
  • Raport tygodniowy - 2 sierpnia 2016

    Kolejki do serwerów, nowe dźwięki oraz aktualizacje do dynamicznego lootu

    Czytaj Dalej »
  • Plaże Czarnorusi, sobota 16:00

    Zapraszamy!

    Czytaj Dalej »

SERWER #1 - ZAMKNIĘTY

Survivor Adios
Aktualności
30.03.2014
- tant0s

EGX REZZED 2014 cz.3

Kontynuacja artykułu: EGX REZZED 2014 cz.2

Wkrótce (2gi kwartał 2014)

 

Fizyka Ragdoll

RagdollZ tego co się dowiadujemy, nowa fizyka ragdoll prawie już funkcjonuje. Będzie ona również bazowała na fizyce pocisków, o której już wcześniej pisaliśmy. Dla przykładu Rocket mówi o upadku z wysokości - gdy nasza postać będzie spadać i wyląduje na podłożu, nie będzie ona już sztywno stała, tylko pochyli/przewróci się próbując zamortyzować upadek. W przyszłości planowane jest dodanie możliwości przenoszenia (ciągnięcia) nieprzytomnego gracza oraz dodanie różnych urazów ciała.

Nowy system znajdowania ścieżek przez SI

Mowa tutaj o sztucznej inteligencji (SI), czyli o zombie i zwierzętach. Nowy system znajdowania ścieżek będzie polegał na tym, że zombie będą odnajdywały drogę do nas, jednak pod pewnymi warunkami. Przeszkody typu drzwi, krzesła czy też stoły nie będą już tylko naszym zmartwieniem. Po wprowadzeniu tego systemu, zombie będą musiały np. ominąć stół. Prowadzi to również do usunięcia nurtującego błędu, kiedy to zombie mogą atakować nas przez ściany. Funkcjonowanie tego systemu jest prawie skończone, jednak testy mogą trochę potrwać. Wkrótce możemy spodziewać się aktualizacji serwerów experimental, gdzie będziemy mogli go przetestować. System znajdowania ścieżek przez SI powinien ukazać się na serwerach stable przed końcem maja 2014r. 

Architektura 64-bitowa

Rocket wypowiadając się na temat architektury 64-bitowej przyznaje, że nie jest to teraz aż tak ważna zmiana, gdyż serwery i tak wykorzystują maksymalnie 2GB pamięci RAM. Przejście na architekturę 64-bitową pomoże w wprowadzeniu nowej fizyki postaci, fizyki pojazdów, SI (sztucznej inteligencji) zombie jak i wielu innych rzeczy. 

Prototyp zwierząt


Prototype animalsPrototypy zwierząt nie zostały jeszcze wprowadzone, gdyż deweloperzy wciąż pracują nad systemem znajdowania ścieżek przez SI. Po tym rozpoczną się prace, w których programiści DayZ będą pracować nad zachowaniem zwierząt i zombie. Gdy zostanie to ukończone, zostanie wprowadzonych 6 nowych gatunków zwierząt. Będziemy mogli na nie zapolować, kiedy one będą swobodnie wędrować po Czarnorusi.







Obiekty stałe

Obiekty stałe będą to przedmioty, które będziemy na stałe stawiać w różnych miejscach. Oznacza to, że po restarcie serwera dany obiekt wraz z zawartością będzie wciąż istniał. Rocket informuje, że póki co obiektami stałymi będą plecaki i namioty, jednak możliwe że tych przedmiotów będzie więcej. Wszystko zależy od obciążenia bazy Hive
i serwera. Jeżeli obciążenie nie będzie za duże (czyt. nie będzie sprawiało problemów), wtedy będzie można zaimplementować praktycznie każdy obiekt.

Zaawansowane efekty pogodowe

Dowiadujemy się o nowych efektach pogodowych, które zawitają w świecie DayZ. Doświadczymy wkrótce śniegu leżącego na ziemi jak i padających płatków śniegu, spadku temperatury oraz gęstej mgły. Zostajemy również poinformowani o wietrze, który będzie wpływał na celność naszej broni. Największym aktualnym problemem jest pokazanie postaci skąd wieje wiatr. Będzie miało to wpływ na poprawkę, którą będziemy musieli nanieść, jeśli będziemy strzelać z większych odległości.

Pojemniki w świecie DayZ

World ContainersWkrótce pojawią się nowe obiekty, w których znajdziemy loot. Mowa tutaj o lodówkach, piekarnikach oraz szafkach. Jednocześnie pomoże to z wydajnością serwerów oraz pozwoli to na postawieniu większej ilości przedmiotów na mapie. 












Kontynuacja: EGX REZZED 2014 cz.4

Kliknij tutaj aby skomentować na forum