• Raport tygodniowy - 16 sierpnia 2016

    Nowe dźwięki, naprawa oświetlenia, zmiany w ekonomii lootu

    Czytaj Dalej »
  • Raport tygodniowy - 2 sierpnia 2016

    Kolejki do serwerów, nowe dźwięki oraz aktualizacje do dynamicznego lootu

    Czytaj Dalej »
  • Plaże Czarnorusi, sobota 16:00

    Zapraszamy!

    Czytaj Dalej »

SERWER #1 - ZAMKNIĘTY

Survivor Adios
Aktualności
18.08.2016
- Widget

Raport tygodniowy - 16 sierpnia 2016

Brian Hicks / Dyrektor kreatywny

 Kamienie milowe aktualizacji 0.61

 

  • kolejka logowania do serwera - testy wewnętrze zakończone, za moment funkcja zostanie przeniesiona na wersję eksperymentalną
  • implementacja nowej technologii dźwięku z aktualizacji Eden z Arma 3 - technologia pomyślnie przeniesiona do DayZ. W oczekiwaniu na testy na serwerach testowych.
  • aktualizacja dźwięków broni dla nowej technologii dźwięku - zostały tylko 3 sztuki broni do zrobienia. W oczekiwaniu na testy na serwerach testowych.
  • dynamiczny spawn zombiaków - spawnowanie się na podstawie obszarów tworzonych przez specjalne narzędzie już działa. Trwają prace nad dodaniem zwierząt do tego samego systemu spawnowania. Wstępna konfiguracja spawnu i wsparcie są opracowywane przez zespół programowania gameplayu (np. 1 gracz wchodzący do wioski spawnuje X zedów, większa ilość graczy spawnuje więcej)
  • drapieżniki (wilki) - dokonano znacznych postępów w pracach nad wilkami w trybie multiplayer (synchronizacja), jednakże są jeszcze błędy z animacjami, które wymagają synchronizacji. Niestety wilki na chwilę obecną wymagają jeszcze sporo pracy zanim zaczną być testowane publicznie.

Poza zmianami które są kamieniami milowymi wprowadzono jeszcze jedną poprawkę która w bardzo dużym stopniu zmienia jakość gry. Naprawiono w końcu przenikanie oświetlenia przez ściany, rezultat znajdziecie poniżej, a w tym linku porównanie jak to wyglądało w poprzedniej wersji a teraz.

Dodatkowo, zespół programistyczny w znacznym stopniu poradził sobie z problemami z synchronizacją gracza w DayZ. Pomimo tego, gracze z kiepskim łączem i problemami z internetem nadal mają znaczny wpływ na wydajność serwera i mogą powodować problemy. Zespół pracuje jednak nad ostatecznym rozwiązaniem tego problemu. Dzięki temu rozwiązaniu przestaniemy łamać losowo nogi oraz zaczniemy podnosić przedmioty natychmiast a nie z opóźnieniem.

Z doświadczenia z serwerami moda DayZ wiem, że naprawa wpływu graczy ze słabymi łączami będzie miała bardzo duży wpływ na naszą grę. Zarówno na poziomie desynchronizacji z serwerem ale również FPSów i płynności gry (mikrofreezy). /Widget

Jeżeli jeszcze nie widzieliście, wrzucam poniżej 0.61 Dev Loga z pokazanymi grupkami zombie atakującymi graczy oraz prezentacją nowego systemu dźwięku.

 

I na koniec o ekonomii lootu. Hicks zwrócił uwagę, że pojawiło się sporo pytań na temat dostępności jedzenia. Powoli redukowana jest ilość niepsującego się jedzenia (w puszkach). Co 2-3 dni zmniejszana jest ilość spawnujących się puszek i dotrze do poziomu który będą uważali za właściwy. Pamiętajcie że docelowo w DayZ nie ma być proste znalezienie jedzenia, powinniście zacząć rozważać opcję zbierania jagód, jabłek, zabijania zwierząt czy sadzenia roślin. Jeżeli jednak twórcy przesadzą z trudnością, wszystko będzie się dało odkręcić. Tak czy inaczej, wartości będą doprowadzone do poziomu takiego aby szukanie jedzenia stanowiło w końcu wyzwanie.

Źródło: Status report - 16 August 2016

Kliknij tutaj aby skomentować na forum