• Raport tygodniowy - 16 sierpnia 2016

    Nowe dźwięki, naprawa oświetlenia, zmiany w ekonomii lootu

    Czytaj Dalej »
  • Raport tygodniowy - 2 sierpnia 2016

    Kolejki do serwerów, nowe dźwięki oraz aktualizacje do dynamicznego lootu

    Czytaj Dalej »
  • Plaże Czarnorusi, sobota 16:00

    Zapraszamy!

    Czytaj Dalej »

SERWER #1 - ZAMKNIĘTY

Survivor Adios
Aktualności
03.08.2016
- Widget

Raport tygodniowy - 2 sierpnia 2016

Brian Hicks / Dyrektor kreatywny

Od ostatniego raportu twórcy DayZ skupieni są głównie na aktualizacji 0.61 i wydaniu jej na serwery testowe. Przez ostatnie 2 tygodnie trwały dyskusje między Hicksem i Peterem na temat ekonomii lootu i zewnętrznego launchera DayZ. O samym launcherze opowie Peter a już teraz słów kilka od Hicksa na temat ekonomii.

W chwili obecnej iteracja gry pozwala na manipulowanie ekonomią lootu bez konieczności aktualizowania gry. Oznacza to możliwość kontroli parametrów każdego przedmiotu, a są nimi:

  • minimalna oraz nominalna ilość przedmiotów
  • częstotliwość respawnu
  • region w Czarnorusi w której się spawnuje
  • w przypadku przedmiotów takich jak magazynki, kupki amunicji, możliwość określenia minimalne i maksymalnej ilości naboi w kupce

Hicks porusza ten temat aby podkreślić, że zespół cały czas pracuje nad zbalansowaniem tych wartości na podstawie zachowań z serwerów stabilnych, a zmiany zauważalne są już po godzinie od ich wprowadzenia. Przez ostatnich kilka tygodni zmieniono kilka parametrów wszystkich przedmiotów. Dostępność typów amunicji, puszek z jedzeniem. Jak zawsze Hicks podkreśla również, że bardzo istotne w tym procesie są raporty graczy. To dzięki nim udało się namierzyć błąd ze spawnowaniem się przedmiotów w kupkach, zwłaszcza broni. Błąd był na tyle upierdliwy, że ciężko było go zreprodukować na zamkniętych serwerach wewnętrznych i to gracze na serwerach publicznych przyczynili się do rozwiązania.

Zmianie ulegnie również tierowość broni i amunicji oraz ich nominalnych ilości. Tak jak w przypadku pozostałych przypadków tak i tutaj potrzeba będzie czasu żeby zaobserwować jak wpłynie to na grę.

Kamienie milowe aktualizacji 0.61

  • kolejka logowania do serwera - system zaimplementowany, w trakcie testów zespołu wewnętrznego
  • implementacja nowej technologii dźwięku z aktualizacji Eden z Arma 3 - w pełni zaimplementowane w DayZ. Kompatybilność wsteczna z poprzednią wersją dźwięku. Wszystko działa prawidłowo.
  • aktualizacja dźwięków broni dla nowej technologii dźwięku. 21 broni gotowych, trwają prace nad kolejnymi. Wkrótce pojawi się film poglądowy na Youtubie. Gotowe dźwięki dla broni: SKS, Sporter, Trumpet, Repeater, AKM, Steyr, FAL, SVD, MP5K, 1911, CR75, Derringer, Flaregun, FNX, Glock 19, Longhorn, Magnum, Amphibia, P1, Makarov, Red 9
  • dynamiczny spawn zombiaków - zaimplementowane w wewnętrznej wersji. Zespół testowy pracuje nad pierwszymi wersjami systemu
  • drapieżniki (wilki) - zespół pracuje nad kilkoma kluczowymi problemami związanymi z nimi. Dokładniej są to:
    • problemy z poruszaniem się w terenie zabudowanym i terenach z gęsto umieszczonymi obiektami
    • ogólne problemy z fizyką
    • obrażenia zadawane celom które nie są graczami
    • priorytety agro AI

Nie jest tajemnicą, że drapieżniki są najbardziej wpływową zmianą do stylu gry w tej aktualizacji, ale zarazem najbardziej wpływającą na ryzyko poślizgu wydania aktualizacji.

Peter Nespesny / Kierownik projektów

Wszystko co robimy w DayZ obraca się wokół naszej postaci. Dlaczego nie zmienić również menu tak aby i ono skupiało uwagę na nas ocalałych?

O zmianie menu była już mowa wielokrotnie. W chwili obecnej widzimy pierwowzór nowego stylu i nasza postać którą ostatnio graliśmy znajduje się wraz z całym ekwipunkiem w głównym menu gry. Docelowo, menu główne, ma zmienić koncepcję tego jak działa. Zamiast wybierać serwer, będziemy wybierać jedną z postaci którą chcemy grać a do wyboru będziemy mieli wszystkie postacie utworzone na wszystkich serwerach na których graliśmy. Wraz z naszą postacią będzie jak do tej pory wyposażenie ale również dodatkowe informacje-statystyki. Wybór postaci będzie swojego rodzaju filtrem, pierwszym krokiem do wyboru serwera (domyślam się że chodzi o serwery publiczne). Metoda ta ma za zadanie pomóc wybrać nam grę od strony wyboru postaci a nie serwera, jeżeli nie jesteśmy pewnie gdzie która postać się znajduje.

Nowa wyszukiwarka serwerów będzie zawierała użyteczne zmiany i dodatkowe opcje aby ułatwić nam "życie". Pozostaną tylko 3 zakładki, serwery oficjalne, społecznościowe oraz serwery LAN. Pozostałe zakładki takie jak "znajomi", "historia" czy "ulubione" znikną i zostaną zastąpione filtrami. Filtry będą dostępne od ręki, na widoku, tak abyśmy od razu widzieli które opcje są zaznaczone. Każdy z parametrów filtrowania będzie miał 3 reguły użycia filtra: serwery które spełniają wymóg, które nie spełniają wymogu, ignoruj. Zmianie uległy też kolumny z dodatkowymi danymi, liczba ich się zmniejszyła z tego względu że informacje o  serwerze są ponowione w opcji szczegółów serwera. Wynikiem wyszukiwania będzie lista serwerów z nazwą, czasem na serwerze, populacją oraz pingiem. Tak jak filtry tak szczegółowe informacje o serwerze nie są już dodatkowo otwieranym okienkiem. Każdy serwer ma być rozwijalnym elementem po którego kliknięciu pojawią się jego ustawienia. (poniżej załączam launcher z ARMA 3, prawdopodobnie będzie to bardzo podobne).

 
(kliknij aby powiększyć)


Viktor / Kierownik animatorów

Z nowo dodanych animacji zobaczymy nowe napinanie łuku. Wraz z nadchodzącym systemem animacji będziemy mogli go napinać w trakcie chodzenia. Zacinanie się broni oraz usuwanie zacięcia zostało już stworzone dla pistoletów, a w tej chwili trwają prace nad karabinami z zamkiem ślizgowo-obrotowym. Ukończony jest również szereg animacji dla nadchodzących pojazdów i rozpoczęto prace nad kolejnymi. Poza tym są już animacje zakładania elementów wyposażenia pojazdów.

Drobne zmiany wprowadzono również do poz postaci. W zależności od tego co trzyma nasza postać, odzież, małe przedmioty, duże przedmioty czy broń, nasza postać przyjmuje różne pozy. W sumie daje to ponad 800 wariacji animacji. Viktor zaktualizował część z nich i nadał im lepszego i bardziej naturalnego wyglądu.

Adam Oresten / Technik animator

Adam pracował przez ostatnie tygodnie nad systemem poruszania się tak aby był bardziej naturalny. To z pozoru proste zagadnienie jest w rzeczywistości dość złożonym problemem do rozwiązania. Wynikiem prac jest pierwsza iteracja, która w rezultacie dała bardzo dobry efekt. Dla przykładu, leżysz w trawie obok namiotów na lotnisku i zauważyłeś jakiś ruch w oddali. Zaczynasz się podnosić gdy zdajesz sobie nagle sprawę, że to inny gracz. W którymkolwiek momencie będziesz mógł zdecydować czy chcesz powrócić do leżenia, dokończyć podnoszenie się czy może przykucnąć i wycelować broń (w tym samym czasie).

KOMENTARZ

Postęp prac 0.61 jest już dalece zaawansowany, obstawiam że aktualizacja pojawi się już wkrótce na serwerach testowych i prawdopodobnie pod koniec miesiąca na stabilnych. Sporą zmianą będą z pewnością dźwięki i uważam je za najważniejszą zmianę w tej aktualizacji. Pograłem ostatnio i uważam to najbardziej upierdliwą rzecz w kwestii interakcji pomiędzy graczami. Jestem również ciekaw efektów pracy Adama. Syndrom "pralki na plecach" w DayZ to coś co bardzo utrudnia sterowanie postacią, mam nadzieję, że to co zmienił ułatwi nam życie na Czarnorusi.

 

 

 

Kliknij tutaj aby skomentować na forum