• Raport tygodniowy - 16 sierpnia 2016

    Nowe dźwięki, naprawa oświetlenia, zmiany w ekonomii lootu

    Czytaj Dalej »
  • Raport tygodniowy - 2 sierpnia 2016

    Kolejki do serwerów, nowe dźwięki oraz aktualizacje do dynamicznego lootu

    Czytaj Dalej »
  • Plaże Czarnorusi, sobota 16:00

    Zapraszamy!

    Czytaj Dalej »

SERWER #1 - ZAMKNIĘTY

Survivor Adios
Aktualności
07.07.2016
- Widget

Raport tygodniowy - 6 lipca 2016

Brian Hicks / Dyrektor kreatywny

W tym raporcie znajdziecie informacje, o nowościach o których już ostatnio pisałem, ale również o poprawkach do obecnej wersji stabilnej.

Błędy wersji stabilnej do poprawienia:

  • znane przyczyny crashów serwera
  • sposoby na kopiowanie przedmiotów
  • problemy ze stanami animacji
  • odświeżanie żywotności namiotów
  • orientacja pojazdów w przestrzeni

Do powyższej listy Hicks dodaje jeszcze informację o namiotach i pojazdach. W chwili obecnej jest problem z odświeżaniem żywotności namiotu i żeby nie zniknął trzeba go złożyć i rozłożyć. Założenie jest takie, że manipulowanie w ekwipunku ma odświeżać ten czas, a tak się nie dzieje. Co do orientacji pojazdów w przestrzeni chodzi o persistence pojazdów, który nie zachowuje kierunku w który zwrócony jest pojazd. Po restarcie serwera pojazd jest skierowany w domyślnym kierunku, co w rezultacie może powodować jego uszkodzenie bądź zniszczenie.

Peter Nespesny / Kierownik projektów

Na wstępie Peter wyjaśnia problem z temperaturą, który rzekomo pojawił się w najnowszej aktualizacji. Założenie jest takie, że mechanizmy temperatury w najnowszej aktualizacji są uszkodzone i bardzo łatwo można doprowadzić do hipertermii. Niestety tak nie jest. Pogoda w DayZ uwzględnia wiele czynników pogodowych i zależna jest w dużej mierze od temperatury w danej porze roku. Konfiguracja z datą znajduje się na każdym serwerze i ze względów organizacyjnych wszędzie ustawiona jest jednakowa "data systemowa serwera". Jako że wielu z Was nie grało ostatnio w wersji 0.59, tylko dopiero w 0.60, nie zauważyliście tego płynnego przejścia, że robi się gorąco. Fakt że się przegrzewacie biegając długie dystanse, w pełnym oporządzeniu w temperaturze 30 stopni nie jest niczym dziwnym.

DayZ sama w sobie jest wizualnie jak i mechanicznie zbalansowana pod jesień. W której noce są zimne a dni od ciepłych do chłodnych, w zależności od pogody. Oczywiście balans dla każdej pory roku mógłby być zrobiony, jednakże byłby to krok wstecz uwzględniając możliwość modowania gry i możliwość zastosowania w przyszłości map, których akcja z założenia znajduje się w różnych miejscach świata (np. ekstremalna zima w Rosji, dżungla, pustynia, góry). W przyszłości, data oraz godzina świata na serwerze zostanie wydzielona i możliwa do skonfigurowania przez administratora. W chwili obecnej na serwerach testowych wprowadzone zostało przesunięcie do obliczania temperatury ciała, które powoduje że mechanika liczy temperaturę dla jesieni

Peter wspomina na końcu o jeszcze jednej nowej funkcji związanej z temperaturą. Zauważyliście zapewne temperatury na przedmiotach. Temperatury te mają wpływ na temperaturę ciała tak samo jak heat packi. Puszka jedzenia podgrzana w ognisku może być używana jako właśnie improwizowany heatpack, który podniesie nam temperaturę ciała w chłodne dni. Jest jeszcze drugi powód dlaczego jedzenie ma temperaturę. Chodzi o wprowadzenie systemu, który będzie powodował, że jedzenie łatwo się psuje. Aby tego uniknąć będziemy musieli przechowywać jedzenie w lodówkach, które uprzednio podłączymy do prądu. Żywotność w relacji z temperaturą będzie dotyczyła również worków z krwią (bloodbagów).

W kwestii żywności będą oczywiście rozwiązania krótkoterminowe, jedzenie które się łatwo nie psuje. Długoterminowe rozwiązania będą wymagały zaangażowania w budowę i rozwój bazy, w której będziemy trzymać lodówkę z zamrożonym jedzeniem. Być może któregoś dnia będziemy mogli usiąść w DayZ, przed telewizorem, z zimnym piwkiem w ręku, oglądając kolejne newsy o zabijanych zombiakach na Czarnorusi.

 

Źródło: Forum DayZ

Kliknij tutaj aby skomentować na forum