• Raport tygodniowy - 16 sierpnia 2016

    Nowe dźwięki, naprawa oświetlenia, zmiany w ekonomii lootu

    Czytaj Dalej »
  • Raport tygodniowy - 2 sierpnia 2016

    Kolejki do serwerów, nowe dźwięki oraz aktualizacje do dynamicznego lootu

    Czytaj Dalej »
  • Plaże Czarnorusi, sobota 16:00

    Zapraszamy!

    Czytaj Dalej »

SERWER #1 - ZAMKNIĘTY

Survivor Adios
Aktualności
14.07.2016
- Widget

Widok 1-osoba vs. 3-osoba

Na temat widoków pierwszo- i trzecioosobowych pisano już eseje. Sam osobiście pisałem ze dwa lub trzy razy. Nie mam zamiaru się powtarzać. Osoby które przepadają za widokiem z 3-osoby, wiadomo dlaczego to robią. To na co chciałem zwrócić uwagę i zachęcić (być może) większe grono, do spróbowania gry na serwerze w sobotę, to plusy jakie wynikają z widoku 1-osobowego.

RÓWNE SZANSE

Czyli to co według mnie jest główną przyczyną tego, że większość gra na serwerach 3-osobowych. Chęć zwiększenia własnej szansy najprostszą możliwą metodą zamiast sprytem czy doświadczeniem. Jeżeli gracie na serwerze 3-osobym, nie oszukujcie się że od 1 osoby boli Was głowa albo macie "gorsze FPSy". Chcecie mieć przewagę nad przeciwnikiem. Weźcie pod uwagę to, że to nie zawsze działa w jedną stronę. Tak samo jak Wy nie widzicie przeciwnika tak on nie będzie widział Was. Ile razy umarliście przez to że ktoś Was widział "wychylając się" widokiem? Pewnie nie wiecie, ale z całą pewnością mogę powiedzieć że większość śmierci w okolicach zabudowań.

Grając na widoku z 1-osoby wymuszasz to, że przeciwnik musi podjąć ryzyko i pokazać się w zasięgu Twojego wzroku żeby Cię zobaczyć. Sytuacja sprawiedliwa dla obu stron.

BALANS

Balansu idealnego nigdy nie będzie ale być nie musi. Snajper leżący w krzakach zawsze będzie miał przewagę i powinien mieć przewagę. Brak ruchu utrudnia dostrzeżenie sylwetki, a broń nie traci na celności przez nasze zmęczenie. Czy to zbyt mała przewaga ukrytego snajpera, że potrzebuje dodatkowo schować się za krzakiem/murkiem? Moja odpowiedź: nie potrzebuje, ma już wystarczającą przewagę.

IMERSJA

O tym pisałem już wcześniej, napiszę jeszcze raz. Wyglądanie za przeszkodę daje pewność i pozbawia nas obawy czy ktoś przypadkiem nie ma wycelowanej broni w naszą głowę. Przez to pozbawiacie się tych najfajniejszych emocji w grze, które przygwożdżą Was do miejsca w którym siedzicie na bardzo długo, nawet jeżeli przeciwnika dawno już nie ma. Jeżeli jesteście znudzeni grą i szukacie nowych wrażeń, polecam poczuć samemu te emocje i strach, który towarzyszy niepewności wynikającej z braku widoku. Pozwala to tworzyć zupełnie inny rodzaj spotkań i zagrywek w grze. Drobny detal, a zmienia bardzo dużo.

 

Dajcie szansę widokowi z 1-osoby, nie pożałujecie!

 

 

Kliknij tutaj aby skomentować na forum